Kutatások

NVKP-1-16-216-0019 (Fokozott ellenállóképességű beton termékek anyagtudományi, kísérleti fejlesztése)

Kutatócsoportunk olyan fejlesztési területeken vállal közös erőfeszítéseket, melyek a környezetünket jelentősen meghatározó vasbetonszerkezetek biztonságosabb és hosszabb élettartamú, használatára nyújtanak lehetőséget erőforrásaink hatékonyabb kiaknázása mellett. Bővebben...


NKFI-6 FK_18-128663 (Épületek és épületszerkezetek életciklus és épületfizikai szemléletű optimalizációja komplex numerikus modellezéssel)

A kutatás célja egy, az épületek és épületszerkezetek többszintű optimalizációját lehetővé tevő keretrendszer kidolgozása komplex numerikus modellek alapján. Részletes dinamikus modelleket fejlesztünk ki talajjal érintkező szerkezetek és hőhidak modellezésére, melyek figyelembe veszik a kapcsolt hő- levegő- és nedvességtranszport folyamatait is. Egy életciklus modellt is integrálunk a rendszerbe. A dinamikus modellek a jelenlegi szimulációk pontosságát várhatóan növelni fogják, így eltérő optimum megoldásokhoz és szerkezeti kialakításokhoz vezetnek, mint az egyszerűsített eljárások.


2018-1.3.1-VKE-2018-0003 (Korszerű betonelemek anyagtudományi fejlesztése)

Az UVATERV Út-, Vasúttervező Zrt, a BME és a FERROBETON Dunaújvárosi Beton és Vasbetonelem-gyártó Zrt projektjének tervezett befejezési dátuma: 2022.03.31.

 

VEKOP-2.1.1-15 (Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése)

A kutatás – fejlesztési projekt célja olyan új, nagy teljesítőképességű, előre gyártott, előfeszített, nagyszilárdságú normálbeton és szerkezeti könnyűbeton tartórendsezr típuscsalád kifejlesztése, mely a meglévő előnyök megtartása mellett lehetővé teszi, ill. biztosítja a felhajlított pászmavezetés miatt a tartóelemek meglévőeknél hatékonyabb teherviselését (erőtani hatékonyság-növelését); szokásos közúti alkalmazás esetén az egy híd-felszerkezetben szükséges hídgerenda-szám csökkentését; a híd-felszerkezet típus kiterjesztését nagyobb terhelésű vasúti alkalmazások irányába; speciális, nagy terhelésű magasépítési szerkezetekben való alkalmazás lehetőségét; a hídgerendák tartósságának növelését az eddig alkalmazott, tartósságot fokozó kiegészítő anyagok szerepének csökkentése mellett; a mobil gyártósor révén az építéshelyszíni elemgyártást, ezáltal a szállítás költségek jelentős csökkenését. Bővebben...


KFI_16-1-2017-0271 (Cementkötésű szálkötegek kifejlesztése és alkalmazása beton tartószerkezetekben a Csurgai-módszer szerint)

A kutatás-fejlesztési projekt eredményeként egy olyan technológia kerül kifejlesztésre, amely lehetőséget biztosít teherbíró elemek készítésére cementkötésű betonból, amelyekben a húzóerőket speciális módszerrel előkészített nagy szilárdságú, nem korrodáló cementkötésű szálkötegek biztosítják. A vasbeton szerkezetek tartóssági problémájának elkerülésére, a legésszerűbb mód a korrózióra hajlamos anyagok beépítésének mellőzése. Az acél jelenlétének hiányában lényegesebben hosszabb élettartalmú betonelemeket és szerkezeteket építünk, aminek legfontosabb hozadéka a gazdaságosabb üzemeltetés. Bővebben...