A repülőgépre felszerelt ún. légi lézerszkennerek működésük során lézerimpulzusokat bocsátanak ki, amelyek a terep különböző magasságú tárgyairól eltérő módon szóródnak és verődnek vissza. Ugyanannak az impulzusnak több visszaverődését is érzékelik napjaink nagyérzékenységű műszerei.
Ezek az eszközök mára eljutottak arra a fejlettségi szintre, hogy a kibocsátott lézerimpulzusok visszaverődésekor a teljes visszaverődött jelalakot képesek digitalizálni.
Működésüknek köszönhetően óriási adatmennyiség keletkezik a mérések során, ugyanakkor az előzetes vizsgálatok szerint rendkívül sok információ nyerhető; nemcsak a terület geometriájáról, hanem az ott található természetes és mesterséges tereptárgyak anyagáról.
A kutatás ennek az információnak a kinyerésére irányul, ami igényli a megfelelő fizikai ismeretek (optika, anyagjellemzők stb.), az informatika (nagy adatmennyiségek kezelése, adatbányászat stb.), programozási ismeretek, valamint a gyakorlatban alkalmazott rendszerek kezelésének képességét.
A munka során tanulmányozni kell a térbeli objektumok rekonstrukciójára irányuló modellezési eljárásokat, azokat saját eljárásba kell beépíteni.
A feladat megoldása folyamán elemezni kell a képi nyersanyagok vagy más adatforrások együttes felhasználásával történő pontosságnövelés lehetőségét.
Független adatforrásokból az eredmények matematikai/statisztikai értékelése szintén a feladat részét képezi.